Kağıt Bardak


 
 
 
 
 
GfK tarafından yapılan algı araştırmasında plastikle ilgili önyargılı “Şehir efsaneleri” ile tüketicilerin tercihlerini doğru yapmasına imkan verecek bilgilerin yeterli düzeyde verilmediği ortaya çıktı. Örneğin kağıt bardak da aslında plastik ama tüketici bu bilgiye sahip değil! İlk kez 2009 yılında yapılan algı araştırmasının ikincisi, Türkiye genelinde bin 252 kişi ile gerçekleştirildi. Araştırma sonucuna göre tüketiciler, “sağlık ve çevre” gerekçesiyle gerekli olduğu durumlarda kağıt bardakları tercih ettiğini açıklarken, bu bardakların iç yüzeyinin plastikle kaplı olduğunu ve geri dönüştürülemediğini bilmiyor. Üstelik çay severler, eksik bilgi dahilinde gerçek çay keyfini yaşatamayan, şeffaf olarak üretilmesi mümkün olmayan kağıt bardağı, çayın rengini gösterebilen plastik şeffaf bardağa tercih ediyor. GfK tarafından gerçekleştirilen plastik algı araştırmalarının ikincisini tamamladı. Araştırmada, 2009’da yapılan ilk analize göre iyileşmeler görüldü. Ancak çoğu önyargı ve yanlış bilgilerle dolu “şehir efsanelerinin” plastiğe yönelik davranışları büyük ölçüde etkilemeye devam ettiği gözlendi.
Analizleri devam eden araştırmada ilk sonuçlara göre en çarpıcı sonuçlardan biri plastik-kağıt bardaklara ilişkin bilgide gözlendi. Tüketicilerin yüzde 16’sı “plastik” denilince ilk akla gelen ürünün bardak olduğunu belirtti. Yine, alternatifi olması halinde ilk vazgeçeceği ürünlerden birini bardak olarak ortaya koydu. Alışveriş yaptıkları herhangi bir günde, sadece plastik olduğu için almaktan vazgeçtiği bir ürün sorulduğunda da, plastik bardakların ilk sıralarda olması dikkat çekti. Tüketicilerin büyük kısmı (yüzde 42) kağıt bardakları plastiğe göre daha sağlıklı bulduğunu belirtti.

Tüketiciler, “kağıt bardakların iç kısmının plastik olduğunu biliyor musunuz?” sorusuna ise yüzde 56 oranında bilmedikleri yanıtını verdiler. Yüzde 22 oranında da “fikri yok” yanıtı alındı. Bu konuda tüketicilerin yüzde 78’inin bilgi sahibi olmadığı ya da eksik bilgi sahibi olduğu, doğru bilgiyi de fazla önemsemediği ortaya çıktı.

“Görevimiz bugünkü refahımızı sağlayan plastik ile gerçekleri bıkıp usanmadan anlatmak…”

Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi’ne göre plastik, kağıda göre daha avantajlı!

Konu hakkında görüş veren “Karbon Ayakizi” konusunda Türkiye’nin ilk firmalarından Karbon Danışma firması yönetici ortaklarından Selda Cabbar “Kağıt veya plastik bardak kullanma tercihini yaparken, sadece kelimenin çağrıştırdığı anlama göre kağıdı seçmenin yanlış bir karar olduğu örnekteki araştırmada da görülmektedir. Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi(LCA) gibi kapsamlı bilimsel çalışmalarla plastiğin kağıda göre daha avantajlı olduğu alanlar belirlenebilir” dedi.

Kanadalı bilim insanı Martin Hocking’in araştırmasına göre ise, kağıt bardak üretimi ile plastik bardak üretimi sırasında petrol ve doğalgaz gibi fosil yakıt kullanımı aynı seviyede… Kağıt bardak üretimi sırasında, plastik bardak üretiminden 12 kat daha fazla hidrojen sülfür (zehirleyici gaz), 36 kat daha fazla elektrik, iki kat daha fazla soğutma suyu kullanılmaktadır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Geri Dönüşüm Yolları

AMBALAJ ATIKLARI

Cam Atıklar